Få tilbake egenproduksjon etter cruise?

Diskusjonsforum for alt relevant ifh. til Anabole Androgene Steroider
Post Reply
hayt
Registrert Medlem

Få tilbake egenproduksjon etter cruise?

Post by hayt » Wed Feb 19, 2020 4:32 pm

Hei

Kall dette evneveike spørsmål, but here goes nothing:

Har vært på cruise i fire år nå (før det et år med blast and cruise). Tyngre doser ble kun brukt før to før veldig lange reiser de siste fire årene, ellers har det kun vært høye TRT-doser. Har heller aldri brukt noe annet enn Test E, bortsett fra første kuren som inneholdt Deca. Vil det være sannsynlig å få tilbake egenproduksjonen ved hjelp av Clomid og HCG? Har lest om andre som har gått lengre enn dette og gått cold turkey og allikevel kommet tilbake.

Er tidlig i 30-årene, forresten. Spør pga. fertilitet. Mener å ha hørt at dersom FSH- og LH-verdier er minimale én måned etter PCT, så er alt håpe ute. Stemmer dette?

Vet folk er forskjellige, men håper på kloke svar. :)

Haien
Etablert Medlem
Etablert Medlem

Re: Få tilbake egenproduksjon etter cruise?

Post by Haien » Wed Feb 19, 2020 5:34 pm

Følger med her! Må selv en eller annen gang gå av :lol:
haien@protonmail.com

- Meldinger gjennom PM blir ubesvart.
- Oppgi forum brukernavn når du sender mail.

hayt
Registrert Medlem

Post by hayt » Wed Feb 19, 2020 5:48 pm

Vet noen forresten om man kan få tilbake delvis fertilitet om man justerer ned TRT-dosen og legger til HCG? Vet at det ikke er bare-bare å trappe ned og at de fleste forsøk viser at det ikke har særlig mye for seg.

@Haien: Jeg har også lest om Triptorelin. Dette virker for godt til å være sant, og er tilsyneslatende vanskelig å få tak i. Har du noen meninger om dette?

Crucifixer
Moderator
Moderator

Post by Crucifixer » Wed Feb 19, 2020 8:54 pm

Du vil stort sett få tilbake egenproduksjonen når man går av, men det er noe som da vil ta veldig lang tid og gå gradvis.
Også kan man da selvfølgelig ta hjelpemidler i form av SERMs, tripto,hcg for å få det i gang kjappere.

Grunnen til at mange mener at egenproduksjonen ikke kommer tilbake er rett og slett fordi de tror de vil ha samme produksjonen som før de startet med steroider. Det er ett utopi som ikke skjer dessverre.
Og det vil nok i det aller fleste tilfelle gjelde uansett hva man tar for å få tilbake egenproduksjonen også, den vil for alltid være hemmet men man kan korte ned tiden det tar å få tilbake noe av den.

Fertilitet derimot er litt annerledes, det er noe som stort sett lar seg ordne.
Jeg gjorde samboeren gravid for en tid tilbake etter 4 år på nebido fra lege. Jeg gjorde ikke annet enn å hoppe av og tok da sæd og blodprøve etter ca 6 måneder og var da innenfor normalen på antall sædceller, men hadde vel 8 i testo og under noe under ref område på fri test.
Men noen trenger clomid/hcg for å få akseptabelt antall spermier.

Viktigste der er faktisk å være tålmodig, for ting skjer svært sjelden over natten. For vår del så tok det halvannet år før hun ble gravid og det var en periode som var ett rent helvete for en som da hadde ekstremt lave testosteron verdier, men i det store og det hele så var selvfølgelig den lille verdt alt det :)
Mail : Crucifixer@protonmail.com.
Nei, jeg selger ikke og kan heller ikke skaffe deg varer!
Spørsmål om oppgradering til selger tas direkte med admin.

hayt
Registrert Medlem

Post by hayt » Thu Feb 20, 2020 5:11 am

Takker. :)

hayt
Registrert Medlem

Post by hayt » Fri Feb 21, 2020 11:16 pm

Kjapt spørsmål: Hvor lang er egentlig veien til Nebido?

Nokia99
Registrert Medlem

Post by Nokia99 » Sat Feb 22, 2020 5:26 am

Hei hayt,
Når du er under 40år så hadde jeg gitt meg tid,
om spermkvalitet er viktig for deg så må du holde deg unna steroider også TRT med nebido, om du alle rede har kuttet strengen og ikke skal ha barn, så hadde jeg fortsatt gitt kroppen et år for å komme tilbake til normal.

Post Reply