Kur nummer to med test e og var

Forum dedikert til nybegynnere.
Bloated
Registrert Medlem

Kur nummer to med test e og var

Post by Bloated » Sat Oct 26, 2019 7:35 pm

Hei

Skal straks starte opp min kur nummer to med test e og var. Målet er å gå ned i fettprosent, men samtidig prøve å bygge litt muskler. Første kur var 250mg test e i 12 uker, og hadde veldig god styrkeøkning under kur. Har beholdt mye av musklene i ettertid. Lurer på hvordan jeg vil få mest mulig ut av kuren. Planen er å starte med 250mg og øke til 500mg. Var dosering er jeg usikker på, så kom gjerne med forslag til dosering. Når i kuren var skal inntas, er jeg også usikker på (først eller midt i?).

Trening og kosthold under en slik kur?
Nolvadex 20mg i fire uker OK som PCT?

Andre råd under en slik kur?

SvakRygg
Registrert Medlem

Re: Kur nummer to med test e og varl

Post by SvakRygg » Sat Nov 09, 2019 1:26 am

Hei,
Det er viktig å bestemme seg for hvilket av komponentene i kuren din, som du vil skal være hoved komponentet. Siden det er din andre kur ville jeg holdt meg på en lav dose test og kjørt anavar som hoved komponent. Du kan da legge deg på 300mg test i uken (150mg mandag/150mg torsdag) og rundt 50-60mg anavar ed, da med stigende dosering og siste uken med lite nedtrapp. En doseringsplan kan se typisk sånn her ut: Uke1 40mg, Uke2 50mg Uke3-5 60mg, Uke6 40/50mg uten at dette skal være noen fasit. Å overstige 6 uker på anavar er sjelden anbefalt. Personlig ville jeg kjørt anavar siste 6 uker av kur, evt slik at du får en siste uke med test før du går over på PCT. Noen høyere dose enn 60mg på anavar er heller ikke nødvendig da det er din andre kur - husk prinsippet om å bygge mest mulig på minst mulig, det kommer til å gagne deg bedre i senere tid. Ang PCT så varierer det fra person til person. Noen trenger nesten ikke PCT, mens andre er avhengig av store doser PCT for å få tilbake egenprod. Nolvadex 20mg i fire uke er OK, 40mg 2 uker - 20mg 2 uker er å anbefale.

Trening og kosthold er avhengig av mål med kuren, gode kostholds og treningsplaner finner man ved noen få tastetrykk på nett. En annen ting som er lurt å lese om er når inntak av div mat er mest gunstig for bygging av muskler. Strengt kosthold er høyst viktig når målet ditt er å gå ned i fett %, samtidig som du bygger. Kosthold og trening burde i all hovedsak være på plass før du i det hele tatt begynner å tenke på kur - bare noe å ha i bakhodet.

Mvh
SvakRygg

spaniel
Registrert Medlem

Re: Kur nummer to med test e og var

Post by spaniel » Fri Nov 15, 2019 11:17 pm

Som nemnt, bygg mest mulig på minst mulig. Prøv deg frem med en lav dose anavar. Ser ikke poenget med å ta så høy dose som 50-60mg, når du får veldig gode resultater med lavere doser. Min første kur med anavar var dosert 10/10/20/20/30/30 - fikk veldig gode resultater med denne dosen og lav dose test. På tredje kur kan du heller øke dosen litt mer. Viktig å prøve hvert medikament i lave doser for å se hvordan du reagerer på ulike medikamenter.

Ang. trening under en slik kur: Prøv å tren hver muskelgruppe to ganger. Du får mye energi og kroppen restituerer godt under kur. Få nok søvn, spis riktig tilpasset målet ditt.

Poenget med PCT er å få tilbake egenproduksjon fortest mulig for å beholde mest mulig muskler. For en slik mild kur er Nolvadex nok; og 40/40/20/20 funker fint.

SvakRygg
Registrert Medlem

Post by SvakRygg » Sat Nov 16, 2019 4:12 am

@spaniel

Jeg er litt enig med deg etter å ha lest dette 2 ganger. Hvis han skal bruke det til å brenne fett (uten å miste muskler), men samtidig bygge litt muskler - så kan du bare legge deg på en vedlikeholdsdose på 20mg ed med anavar for å holde jevne blodverdier og bruke diett og test til å gå ned i fettprosent og bygge muskler. Du kan spise så lite du bare gidder og fremdeles ikke gå ned i muskelvekst med 20mgsmed anavar som vedlikeholdsdose hvert fall!

Men det er jo en jævla dyr måte å miste litt kroppsfett og få seg litt muskler på. Da er han bedre tjent med en litt høyere dose test og heller en fettforbrenner av sorten GW501516 eller Clen. For å bruke anavar som en fettforbrenner er jo jævlig dyrt, når han får samme eller kanskje bedre resultat med en fettforbrenner som stedfortreder.

spaniel
Registrert Medlem

Post by spaniel » Sat Nov 16, 2019 10:01 am

Anavar i den lave dosen vil ikke bli noe særlig dyrt. Får gode rabatter hos selgerene på forumet. Ta kontakt med dem.

Anavar vil som nemnt gjøre at du ikke mister muskler ved kaloriunderskudd. Ved kaloriunderskudd uten tap av muskler vil man miste fett. Enkelt forklart.

Cardarine er bra, men kan ikke sammenlignes med anavar. Clenbuterol er veldig bra for å miste fett, men kan være veldig farlig for hjertet.

SvakRygg
Registrert Medlem

Post by SvakRygg » Sat Nov 16, 2019 12:46 pm

I min ydmyke mening er Cardarine en av de beste fettforbennerne om brukt riktig. Den er stadig økende i populæritet, både blant hobby byggere og profesjonelle. At den ikke kan sammenlignes med anavar er rent oppspinn, du får i tillegg den gode effekten på lungene og kondisjonen din som er gull verdt å ta med seg videre etter endt kur.

spaniel
Registrert Medlem

Post by spaniel » Sat Nov 16, 2019 1:28 pm

At du påstår Cardarine kan sammenlignes med anavar er latterlig. Nå vet ikke jeg hva du har av erfaring og kunnskap rundt kroppsbygning, bruk av AAS/SARMS/Clen og lignende - men det kan neppe være mye... Anavar er mye kraftigere, og mye mer effektivt en Cardarine.

SvakRygg
Registrert Medlem

Post by SvakRygg » Mon Nov 18, 2019 12:05 pm

Ja, setter du meg i tvil så setter jeg deg i tvil. At du går til personangrep mot meg og min kunnskap om emnet på grunn av min personlige mening sier vel mer om deg, uten at jeg trenger å utdype dette videre.

Jeg har aldri påstått at Cardarine er den beste av preparatene. Men at det kan sammenlignes med anavar - det står jeg absolutt for.

Cardarine innehar de samme antikatabolske egenskapene som anavar og er en vel så god fettforbrennere, da på måten preparatet distribuerer og forbrenner fettet på. Mulig du aldri har prøvd Cardarine før eller har fått bunk varer. Men du må hvert fall lese deg litt mer opp før du kommer med uttalelser som du ikke evner å støtte opp med fakta.

At det blir en billligere kur med Cardarine enn anavar sier jo seg selv. Man får ikke «gode» rabatter om man kun skal handle en pakke med anavar og et par tønner med test. En pakke anavar koster 2200kr. Det er et av de dyreste preparatene man kan kjøpe. At man nå får tak i 60stk Cardarine 20mg til 350kr gjør dette til en merkbar forskjell i pris. Man får også mer stabile blodverdier med Cardarine på grunn av dets lange halveringstid hvor man kun trenger ett inntak per døgn.

Cardarine går heller ikke på leveren, som anavar kan være ganske hard mot. Du undertrykker heller ikke egenproduksjonen, selv om vedkommende her skal gå på en lav dose test så det i utgangspunktet ikke har noe å si - bare for å nevne enda enda et par ting når du først skal starte en diskusjon.

Nei, her var det veldig lite kunnskap og fakta fra din side. Jeg foreslår at du setter deg ned og leser deg opp litt mer før du starter en diskusjon rundt dette emnet.

Anavar er et konge preparat, ingen tvil. Men med målene til denne karen, så er ikke anavar nødvendig rett og slett. Det er lettere for pengeboken og færre påkjenninger på kroppen ved valg av et annet preparat, da f.eks Cardarine.

Med dette ønsker jeg deg en fin dag videre.

Mvh
SvakRygg

spaniel
Registrert Medlem

Post by spaniel » Mon Nov 18, 2019 3:57 pm

Ja, de kan sammenlignes. Begge kan brukes til å kutte. Den ene er mye mer effektiv en den andre. Og nei, de har langt i fra de samme anti-katabolske egenskapene.

Anavar aktiverer androgenreseptorene i muskelvev og øker protein og kollagensyntesten. Cardarine er svært lite forsket på, kontra Anavar. Cardarine brenner fett ved transkripsjonsfaktoren PPAR som brenner det brune fettet, anavar brenner det hvite og viscerale. Brune fettceller aktiveres når kroppen blir utsatt for kulde. Det brune fettet er mest hos dyr, og nyfødte barn. Dette er ikke hyppig hos voksne. Nok en gang, nei, distribusjon av fett, type fett som forbrennes, og måten kroppen forbrenner etter inntak er langt i fra det samme, og styrken av disse to kan ikke settes opp mot hverandre.

Ja, jeg har testet ekte Cardarine og de fettforbrennende egenskapene la jeg ikke merke til. Det gode kolesterolet gikk litt opp, verdiene på det dårlige kolesterolet endret seg ikke.

Nå vet jeg ikke hvilken leverandør du har kontaktet, men jeg får god rabatt, selv på små bestillinger. 2200kr for 200 kapsler med 10mg er nok til kur for trådstarter. Ikke dyrt spør du meg, med tanke på hva du får ut av anavar viss kostholdet er på plass.

Virker ikke som du har mye erfaring med bruk av AAS. Etter å ha tatt en titt på dine tidligere innlegg, så forstår jeg det slik at du har hatt kun en kur med AAS? Og det var anavar only? Jeg sier ikke at de me flest kurer kan mest, eller de me få kurer ikke kan noe. Men når du skriver tips til andre på forumet her ang dosering på for eksempel test - så syns jeg det blir litt useriøst når du selv ikke har tatt i bruk dette preperatet.

Det er ikke meningen å gå til angrep, for meg handler det om å få frem fakta og ikke villede andre i forumet. Ellers er det supert at du tar initiativ på dette forumet med konkurranser osv.

SvakRygg
Registrert Medlem

Post by SvakRygg » Mon Nov 18, 2019 7:17 pm

Nå er det jo flere år siden jeg kjørte den anavar only kuren og siden den gang, så har det blitt fler kurer, jo. Jeg har selv kjørt test og har prøvd en del andre AAS/Sarms også - men jeg føler ikke det store behovet for å lange ut om det på forumet her. Skal jeg snu det om og bedømme deg etter dine tidligere innlegg så har du vel ikke prøvd noe som helst. Men tips og råd, det kommer jeg gjerne med. Det er synd du ikke fikk de gode egeneskapene til Cardarine fremvist da du fikk prøvd dette, men fettforbrennings delen and preparatet er reell og svært effektiv. Mulig du må prøve det igjen fra en annen vendor.

Selv får jeg også gode rabatter, uten at jeg skal brette ut om hvor mye dette er. Men nå var det ikke snakk om oss to, det er snakk om hvor mye evt trådstarter får i rabatt - og 2200kr for 200stk 10mg vil jeg si er svært urealistisk. Men man skal aldri være sikker, for all del.

Jeg er selv også opptatt av å få frem fakta og dele det jeg kan med de som ikke kan fullt så mye. Men når du syntes anavar er AAS sin hellige gral med steroider, så blir det vel vanskelig å argumentere imot.

Mvh
SvakRygg

Post Reply