Hvordan.

Forum dedikert til nybegynnere.
Post Reply
Nokia99
Registrert Medlem

Hvordan.

Post by Nokia99 » Sun Jun 09, 2019 12:49 pm

Hvordan.

Har mange år erfaring innen dette miljøet med vektløfting styrketrening og kroppsbygging.
Jeg kan si litt om kroppsbygging med en gang.
Et realistisk mål som mann er å sikte på en vekt som er i kg lik det du er over 100cm og 9-11% kroppsfett.

Det som er viktig er å finne en diett som passer deg. Alle er forskjellig. Men en enkel regel er å finne vedlikeholds forbruket og klare å balansere vekten og lære dette, det er Viktig.
Så får man finne ut hvor man vil legge seg på karbohydrater protein og fett pr dag. Og hva mat man føler seg mest komfortabel med, det du liker er ikke sikkert jeg liker.
Man må legge opp treningen slik at du får trent godt 4 dager i uken,
Skal ikke gå mer i detaljer på dette for her er det mange gode programmer å velge i,
Men man skal alltid ha baseøvelser.
Når man nå har tunet inn kosthold og trening så er det viktig å måle fett% og kroppsvekt og føre dagbok,
Daglig kaloriforbruk.
Daglig kalori inntak.
Vekt logg.
Kroppsfett logg.

Har du akkurat begynt å trene start med å logge og få målt vekt og kroppsfett.

Etter 1 år så koster du på deg en ny måling for å sjekke hvordan du har utviklet deg ang muskelmasse kroppsfett.
Jag hadde så justert kalori inntak for å få ned kroppsfett til ca 12%-14% om du ligger over dette.
Om du skal ned i vekt så ikke gå for mye i underskudd, Max 600 kalorier.
Sommer kropp 9-11%

Et godt Råd! ikke BULKE og legge på en masse fett,

Etter 3-5 år med trening og riktig kosthold så begynner du å nærme deg stagnasjon,
blir vanskeligere å legge på mere muskelmasse,
Har du gode gener så har du nå lagt på deg 7-12kg mer ren muskel masse, og det er bra!

Om du nå vurderer å prøve Steroider så er det viktig, Jeg veit ikke hvordan jeg skal uttrykke meg men det er utrolig viktig å lese seg godt opp og forstå hva man gir seg ut på.
Jeg har sett mange som har brent fingrene sine så gale, Viktig å være forsiktig!

Post Reply